Angažirajte influencera

Od velikih korporacija često možemo naučiti dobre stvari. Tako je P&G donio uredbu kojom pomaže svojim zaposlenicima pri donošenju odluke o angažiranju influencera za pojedini proizvod ili brand. Još ne tako davno, marketingaši nisu davali previše povjerenja influencerima, ali malo po malo i kod nas je prepoznata moć ovih, naizgled anonimnih, ali vrlo utjecajnih ličnosti. Nastupilo je razdoblje apatije prema uobičajenim oglasima i potrebno se okrenuti novim načinima dopiranja do potencijalne publike. Jedan od tih načina svakako su influenceri.

U odredbama P&G-a stoji ovih pet točaka, a kako biste bili sigurni da idete dobrim putem, možete ih i vi primijeniti u svojem odabiru influencera koji će predstavljati vaš proizvod ili brend.

Kako opravdati izbor?

Odabir influencera, iako se tako čini, nije nimalo jednostavan. Ne radi se samo o tome da ćete naći osobu koja ima više od deset tisuća pratitelja i to je to. Odabir se sastoji od definiranja influencera koji odgovara proizvodu ili brendu.

Autentičnost

Istraživanja su pokazala kako publika, osobito mlađa populacija, traži autentičnost kada je u pitanju proizvod koji koriste. Primjerice u SAD-u je 60 % ispitanika izjavilo kako se oslanjaju na blogere i njihova mišljenja pri donošenju konačne odluke o kupnji nekog proizvoda.

Otkrivanje

Partnerstva s influencerima su izazov jer će publika s vremenom početi zaobilaziti sadržaje koji su blogerima plaćeni od strane brendova. Ipak, etički je i moralno objaviti da je riječ o plaćenom partnerstvu jer se publika tako ne dovodi u situaciju da se osjeća prevarenom ili da se od nje nešto skriva. To se može obznaniti i jednostavnim hashtagovima #sponzorirano #plaćenopartnerstvo i sl. Primjerice, Instagram je prošlog ljeta uzeo stvar u svoje ruke i sada kod plaćenih objava možete jasno vidjeti: “Plaćeno partnerstvo sa XY“, natpisa koji se pojavljuje ispod naziva korisnika, a iznad fotografije koja je objavljena.

Tko je vlasnik sadržaja?

Vi ste platili, vaš je proizvod, ali sadržaj je na profilu influencera i on ga je objavio. Priznajemo, ovo je vrlo sklisko područje i još uvijek nije do kraja jasno kome ovaj sadržaj pripada jer obje strane imaju dobre argumente zašto baš sadržaj pripada njima. Vlasništvo je još uvijek sivo područje u ovoj vrsti odnosa.

Upravljanje osobnostima ili sadržajem

Kako bi se na vrijeme preduhitrili mogući problemi ili nesporazumi, ovakvi se odnosi moraju urediti ugovorima. Primjerice, neprimjereno ponašanje influencera ili iznošenje nekih stavova može negativno utjecati na brand. Zato, sve je potrebno unaprijed dogovoriti. Recimo, ako imate sportsku robnu marku i odlučite angažirati influencera, potrebno je dogovoriti neke stvari poput promjene težine, izgleda, iznošenja političkih ili nekih drugih stavova i sl.

Pogled u budućnost

Količina influencera kao i sredstva koja se izdvajaju za ovakva partnerstva su u porastu i rast će u narednim godinama. Zato, sada je pravo vrijeme da odredite koga biste i kako mogli angažirati. Sretno!