Select Page

Današnji čovjek ima pažnju kraću od pažnje zlatne ribice

Prosječno trajanje ljudske pažnje danas se procjenjuje na oko 8 sekundi, što je kraće od trajanja pažnje jedne zlatne ribice! U ovom digitalnome dobu pred poduzetnicima je, kao nikada prije, izazov kako napisati učinkovitu marketinšku poruku. Dijelimo s vama deset savjeta kako opisati svoj proizvod ili uslugu i privući pažnju klijenata:

1. Počnite sa sjajnim naslovom

Naslov je prva stvar koju će potencijalni kupci vidjeti, stoga mora biti upečatljiv kako bi privukao pozornost. Dobar naslov trebao bi biti sažet, jasan i isticati ključne prednosti vašeg proizvoda ili usluge. Razmislite o korištenju snažnih riječi koje izazivaju emocije ili potiču na djelovanje, kako bi vaša poruka bila privlačna i nezaboravna.

2. Usredotočite se na prednosti

Kada opisujete ono što nudite, važno je usredotočiti se na prednosti vašeg proizvoda ili usluge, a ne samo na njegove značajke. Kupci žele znati kakve će koristi imati, stoga svakako istaknite kako vaša ponuda može poboljšati njihove živote ili riješiti probleme. Upotrijebite konkretne primjere ili ispričajte priču kako biste stvorili prikladnu i uvjerljivu poruku.

3. Koristite moćne riječi i fraze

Moćne riječi i fraze izrazi su koji izazivaju emocije i potiču nas na djelovanje bez puno razmišljanja.   Primjeri snažnih riječi i fraza uključuju “vremenski ograničenu ponudu”, “ekskluzivno”, “novo i poboljšano” i “zajamčeno zadovoljstvo”. Iako silno želite prodati uslugu ili proizvod,  važno je imati na umu da nije etično davati nerealna obećanja kako bi pod svaku cijenu profitirali.

4. Koristite izravne pozive na akciju

Vaši pozivi na akciju trebaju biti jasni, sažeti i emocionalno nabijeni. Upotrijebite glagole radnje kao što su “kupite sada” ili “ograničena ponuda” ili “ne propustite” ili “samo danas” kako biste jasno dali do znanja što želite da vaša publika učini. Emocionalno obojene riječi stvaraju osjećaj hitnosti jer sugeriraju klijentima da će nešto propustiti ukoliko sada ne ugrabe priliku.

5. Upotrijebite vizualne elemente

Vizualni elementi mogu biti moćan alat za privlačenje pažnje vaše publike koji pomaže da vaša poruka dođe do izražaja. Upotrijebite visokokvalitetne slike, videozapise i infografike kako biste ilustrirali svoje poruke upućene budućim klijentima. Provjerite jesu li vaši vizualni elementi relevantni za vašu poruku i pomažu li u boljem oblikovanju identiteta vaše usluge ili proizvoda.

6. Ispričajte priču

Ljudi dobro reagiraju na priče, stoga koristite tehnike pripovijedanja u svom pisanju tekstova kako biste privukli svoju publiku. Započnite s relevantnim problemom ili situacijom, a zatim pokažite kako vaš proizvod ili usluga mogu pomoći u njihovom rješavanju. Koristite živopisan jezik i opisne detalje kako biste privukli svoju publiku i učinili da se osjećaju kao da su dio priče.

7. Budite autentični i transparentni

Autentičnost i transparentnost sve su važniji današnjim potrošačima, stoga iskoristite svoje pisanje kako biste predstavili vrijednosti i osobnost svoje usluge i proizvoda, odnosno, ono po čemu se izdvaja od ostalih. Budite iskreni i otvoreni o tome što vaš proizvod ili usluga pružaju, a što nisu, usmjerite se na izgradnju povjerenstva i vjerodostojnosti kod svoje publike. Koristite jezik koji odražava jedinstveni ton i stil vašeg brenda i nemojte se bojati pokazati djeliće svoje osobnosti.

8. Koristite snagu asocijacije

Moć asocijacije psihološki je fenomen u kojem ljudi nesvjesno povezuju jednu stvar s drugom na temelju zajedničkog atributa ili karakteristike. Upotrijebite ovo u svom pisanju teksta tako što ćete svoju marku ili proizvod povezati s pozitivnim emocijama, slikama ili iskustvima koje vaša publika već ima. Na primjer, ako je vaš proizvod zdrav međuobrok, povežite ga s osjećajem energije, vitalnosti i dobrobiti. To može stvoriti pozitivan i nezaboravan dojam u umovima vaše publike i povećati vjerojatnost da će se zainteresirati za vaš proizvod.

9. Koristite načelo uzajamnosti

Načelo uzajamnosti je psihološki koncept koji sugerira da je vjerojatnije da će ljudi pozitivno reagirati ako prvo nešto dobiju. Iskoristite to u svom pisanju tekstova tako što ćete svojoj publici ponuditi nešto vrijedno, poput besplatnog vodiča, e-knjige ili uzorka proizvoda. To može potaknuti  osjećaj zahvalnosti kod vaše publike, povećavajući vjerojatnost da će zauzvrat kupiti nešto.

10. Neka bude jednostavno i sažeto

U današnjem ubrzanom digitalnom okruženju, pozornost je kratka i ljudi nemaju vremena za preopširne priče. Neka vaše poruke budu jednostavne, koncizne i konkretne, fokusirajući se na ključne prednosti i vrijednosti vašega proizvoda ili usluga. Koristite kratke rečenice i odlomke, grafičke oznake i naslove kako poruka bila preglednija.