Trebao bi postojati zakon koji bi obvezao dosadne govornike da svoje govore drže na jednoj nozi.

Gerhard Branstner

Poslovni govori

Ukoliko u svojem gustom rasporedu nemate vremena za pisanje poslovnih govora, a svjesni ste koliko su važni za uspješno poslovanje, nazovite nas. Pišemo poslovne govore koji su uvjerljivi i autentični. S finom dozom humora.

Politički govori

Javna je tajna kako mnogi političari sami ne pišu svoje govore, već za to angažiraju stručnjake. Mnogi istaknuti političari imaju cijeli tim ljudi koji im pišu govore za različita područja (gospodarstvo, zdravstvo, znanost, društvena pitanja, kultura).

Kad ostanete bez riječi

  • Komemoracije
  • Godišnjice
  • Vjenčanja
  • Dodjele nagrada
  • Pozdravni i oproštajni govori

 

 


Pisanje govoraKako pripremiti govor?

Ponajprije, oprostite mi što govorim sjedeći, ali ako ustanem, mogao bih se srušiti od straha. Zaista. Uvijek sam mislio da će me najgorih pet minuta života zapasti u nekom zrakoplovu pred dvadesetak ili tridesetak osoba, a ne pred dvjesto prijatelja kao sad – na ovaj način je veliki književnik i nobelovac Gabriel García Márquez opisao vlastiti strah od govora. Zato ako imate slične probleme kao veliki Márquez niste sami. Na dobrom ste mjestu!

Želite još uvjeravanja. Evo ih. Istraživanja provedena u SAD-u otkrivaju kako se ljudi osim smrti ponajviše boje držanja govora i javnih nastupa. A upravo je vas zapala dužnost održati govor. No možda strah ne postoji nego jednostavno nemate vremena za pisanje govora ili pak niste sigurni kako bi vaš govor trebao izgledati. Trebate održati informativni, persuazivni (uvjeravajući), svečani prigodni, motivacijski, pozdravni ili oproštajni govor iz oblasti gospodarstva, politike, umjetnosti, sporta, znanosti, zdravstva, svakodnevnog života…? Umotvorine će vam pomoći jer dobra priprema i kvalitetno napisan govor uvelike će imati pozitivan učinak i na vašu govornu izvedbu kao važan segment javnoga nastupa.

Evo nekoliko osnovnih savjeta. Publika će za vrijeme vašeg govora obratiti pozornost na tri elementa: glasovni (vokal, zvuk i boja glasa, brzina govora, glasovne stanke); vizualni (pojavnost, izgled, odjeća, držanje tijela, izraz lica) i naravno verbalni (sadržaj poruke).

Osnovni koraci u pripremi govora kada odlučite, ili kada odluče, da upravo vi trebate održati govor su: da znate kome se obraćate, dakle tko je publika; prikupite dovoljno informacija o temi izlaganja; odredite cilj izlaganja – želite li informirati, uvjeriti, inspirirati, pozdraviti…; odredite što sve želite obuhvatiti vašim izlaganjem; odredite koliko bi trebalo trajati vaše izlaganje; uvijek trebate imati skicu govora ili govor u cijelosti za vrijeme obraćanja; izaberite tehnička ili vizualna pomagala ukoliko mislite da mogu doprinijeti vašem nastupu i vježbate izlaganje. Naravno, pripremu, strukturiranje i pisanje govora prepustite nama.

Potrudit ćemo se da bez obzira na temu zadržite pozornost i zanimanje slušatelja; obratit ćemo pozornost na logično argumentiranje, izvođenje i zaključivanje; istaknuti jasnu strukturu govora, a sve kako bi ste polučili učinak koji želite. 

Trebao bi postojati zakon koji bi obvezao dosadne govornike da svoje govore drže na jednoj nozi – napisao je jednom prilikom Gerhard Branstner. Možda je Branstner bio previše kritičan prema govornicima, no da i vi ne biste držali govore stojeći na jednoj nozi obratite se stručnom timu Umotvorina. Jamčimo vam da ćete s obje noge čvrsto na zemlji s jasno upućenom porukom i uspješnim komunikacijskim učinkom dočekati kraj vašeg govora.