Facebook Boost ili Facebook ad? Što i kada odabrati?

Ovo si je pitanje barem jednom postavio svatko tko je bio administrator stranice na Facebooku. I tek što napravite stranicu, počet će vam se pojavljivati obavijesti koje vas potiču da boostate svoju objavu. Zašto se to događa? Zato što vaša objava ima potencijala dosegnuti široku publiku ili je Facebookov algoritam prepoznao vašu objavu kao sličnu objavama koje su administratori drugih stranica već prije vas uspješno boostali.
Ukratko, mogućnost boostanja objave pojednostavljena je verzija reklamiranja na Facebooku. To što je nešto jednostavnije, ne znači da je bolje. U nastavku, napravit ćemo jasnu razliku između reklame i boosta kako bismo vam olakšali donošenje odluke kada i koju od ponuđenih opcija koristiti.

Što su to boostane objave na Facebooku?

Boostati možete bilo koju objavu koja je na vremenskoj liniji vaše stranice. Za početak, trebat ćete izabrati ciljanu publiku, budžet koji želite uložiti i trajanje objave. To mogu učiniti svi administratori stranice koji imaju pristup računu za reklamiranje.
Boostanje posta čini ga vidljivim i povećava mogućnost angažmana publike. Ovo je odlična metoda za podizanje svijesti o brendu. Osim toga, možete potaknuti korisnike da posjete vašu stranicu, samo je potrebno izabrati tu opciju, umjesto angažmana. Naravno, ova je opcija moguća ako boostate post koji u sebi sadrži poveznicu.
Sučelje za boostanje je mnogo jednostavnije i nemate previše izbora. Uglavnom, boostanje preferiraju mali poduzetnici, primjerice za postavljanje kampanje u prosijeku treba osam minuta, dok za boostanje morate izdvojiti oko minute.

Za razliku od boosta, Facebook reklama nudi više…

Jednostavni, ali  ograničeni, tako bismo opisali boostove u dvije riječi. Za razliku od njih, na reklamama imate veće mogućnosti:

Više ciljanih mogućnosti

Odabirom cilja olakšavate si fokus na ono što kampanjom želite postići. Dok boostovi omogućavaju povećavanje broja klikova  ili angažman korisnika, reklame vam nude mnogo više, posjet online trgovini, konverzije, prilagodbu različitim pametnim uređajima itd.  Ono što možete učiniti kampanjom, ne možete učiniti ni s jednim boostom.
Detaljan odabir pozicije oglasa
Dok je boostani post prepušten na milost i nemilost korisnika koji će ili neće gledati novosti na Facebooku ili Instagramu, mjesto svog oglasa na Facebooku možete izabrati, hoće li se objavljivati među novostima, u desnoj koloni među reklamama, na Instagramu, kao Instagram priča, kao instant objava, reklama na Messengeru itd. Također reklama se može ograničiti samo na publiku na mobitelima ili na stolnim računalima.

Preciznije targetiranje

Svoju publiku možete prilagoditi i dodatno je targetirati prema interesima ili prema geografskim karakteristikama itd.
Ručno bidanje
Plaćanje u potpunosti prilagođavate svojim potrebama i željama. Primjerice, možete odlučiti hoćete li plaćati impresije ili klikove i sl.

Kontrola nad kreativnošću

Kada boostate objavu, nemate previše slobode, s reklamama možete kreirati objavu, dodati naslov, opis itd.

Što odabrati?

Veći dio vremena, reklame kod nas imaju prednost nad boostanjem objava. Iako se na prvu čini komplicirano, reklamu je jednostavno napraviti, a mogućnosti su brojne. Već mogućnost izabiranja točno određenog cilja koji želite postići vašom reklamom čini mnogo za vaše poslovanje.
Osim toga, možete kreirati video kampanju, nakon toga retargetirati korisnike koji su pogledali više od 75 % videa i ponuditi im oglas koji nudi još više informacija… Mogućnosti su beskonačne, samo uključite kreativnost.

A što boostati?

Dobra objava zaslužuje biti jako dobro primijećena, ako želite stvoriti svijest o brendu možete:

  • Najaviti događaj koji organizirate, privući pažnju i aktivnost na društvenim mrežama.
  • Napraviti važnu najavu novog proizvoda ili usluge, velikog otvorenja i privući pažnju korisnika.