Digitalni marketing za ugostitelje

Imate odličan restoran, najbolji jelovnik, originalne recepte, domaću hranu, najprofesionalnije osoblje, imate sve nabrojano ili nešto drugo, još bolje od ovoga, ali vašeg restorana nema nigdje na internetu? Kada guglate, pojave vam se samo neke nebitne informacije koje nekome tko nije nikada ušao u vaš restoran ne govore ništa bitno? Jeste li svjesni koliko potencijalnih gostiju gubite i prije nego li su se zainteresirali za vas? Što mogu doznati gosti o vama, ako na tražilici ne pršte pohvale i komentari vaših zadovoljnih posjetitelja ili ako ne vide tih pet zvjezdica koje zaslužujete imati? Na što bi vašim potencijalnim gostima prije narasle zazubice, ako ne na zadivljujuće fotografije vaših tanjura i jela koja nudite? Digitalni marketing danas je neizostavan ugostiteljske djelatnosti.

Recite im sve što ih zanima

Slažemo se, lokacija restorana iznimno je bitna. No, što ona znači nekome tko svakodnevno prolazi pokraj vas, a ništa ne može doznati o vama kada gugla natpis koji stoji iznad ulaznih vrata? Vaši potencijalni gosti žele znati, ako ne sve, onda mnogo o vama, radno vrijeme, jelovnik, vina koja nudite, tko je glavni kuhar i po čemu je poseban, žele čitati recenzije i preporuke, olakšat ćete im ako mogu mjesto rezervirati putem aplikacije ili obrasca na stranici i, naravno, žele vidjeti fotografije interijer i jela.

Konkurencija je daleko ispred vas

Ako proguglate grad u kojem se nalazi vaš restoran i kuhinju koju nudi, a ne nađete se na prvoj stranici tražilice, velika je vjerojatnost da je vaša konkurencija već kilometrima odmakla od vas. I, ako nešto ne promijenite uskoro, vaše će poslovanje početi gubiti utrku s konkurentima, ma koliko bolji ugostitelji od njih bili. Što napraviti kako bi se stvari što je brže moguće ispravile i vratile na pravi put? Pomoći ćemo vam.

1. Postavite račun na Googleu

Google ima odgovor na sve korisničke upite, ali i paket usluga koje pomažu ugostiteljima kako bi svoje poslovanje mogli voditi i na internetu:

  • Google Karte
  • Google+
  • YouTube
  • Google Analytics
  • Alati za webmastere
  • AdWords
  • Najvažnije za bilo koji restoran od Googleovih usluga jest Google Business.

Zašto Google Business?

Prvo, štedi vrijeme jer izbjegava potrebu unosa istih informacija dva ili više puta, a istodobno pruža informacije na svim Googleovim uslugama. Ugostitelji trebaju unijeti svoje podatke samo jednom, a ona će se automatski uklopiti u sve Googleove usluge. Kao što Google napominje, My Business povezuje ugostitelje izravno s klijentima, neovisno traže li vas u pretraživanju, na Kartama ili na Googleu+.

Koji je najveći plus?

Sve je u potpunosti besplatno. Na vama je samo da ažurirate podatke, a korisnici će pretraživati i upotrebljavati upute za vožnju do vašeg restorana na Kartama, provjeravati radno vrijeme, pisati recenzije i rezervirati stol preko mobitela klikom na vaš telefonski broj. Sve putem Googlea.

2. Socijalizirajte se na društvenim mrežama

Prisutnost restorana na društvenim mrežama i aktivnost od presudne je važnosti jer vam ne samo da pruža mogućnost povezivanja i privlačenja vaših gostiju, već može uvelike povećati vaše rangiranje na tražilici.

Za razliku od postavljanja Google Businessa koji može rezultirati bržim rezultatima, društvene su mreže dugoročna strategija digitalnog marketinga – to je maraton, a ne sprint! Nećete rezultate ostvariti odmah, ali ne posustajte.

Facebook: Vodeća društvena mreža u Hrvatskoj na kojoj korisnici provodne najviše vremena. Upotreba Facebooka u marketinške svrhe zahtijeva postavljanje ispravne kategorije kod kreiranja stranice i uređivanja osnovnih informacija o vašem restoranu. To će, u svakom slučaju, ostaviti dojam ozbiljnosti i profesionalnosti vaše usluge.

Instagram: U vlasništvu Facebooka, ova je društvena mreža najbrže rastuća. Angažman na Instagramu veći je od Facebooka, a povezivanje promocije na Facebooku i Instagramu proširuje vaše mogućnosti dopiranja do široke publike.

Za koju se god društvenu mrežu odlučili, potrebna vam je dobra strategija jer je ona dio uspješne marketinške strategije vašeg restorana. Kada se društvene mreže vode stihijski, onda naglo pada kvaliteta objava, a povećanje broja sljedbenika je malo ili nikakvo. Prevelika je važnost društvenih mreža da bi se uzimale zdravo za gotovo. Kod angažiranja nekoga tko će se brinuti o vašim profilima, pazite da zna što čini i da ima vremena voditi mreže ispravno. Najsigurnije je povjeriti ovaj posao agencijama koje se time bave.

Na društvenim mrežama razgovarate sa svojim klijentima i predstavljate se novim potencijalnim korisnicima. Zato su one ozbiljne i treba izbjegavati pogreške poput:

  • Objavljivanja istih sadržaja na Facebooku i Instagramu
  • Postavljanja novosti s društvenih mreža na web stranicu
  • Korištenje previše hashtagova na Facebooku
  • Zapostavljanje osvježavanja baze fotografija (mjesečno)
  • Marketing preširokoj publici, umjesto baziranja na lokalnu publiku
  • Društvene su mreže složene i zato je potrebno unaprijed sve osmisliti i ispravno izvesti kako bi učinci bili pozitivni.

3. Pregledajte recenzije

Pripazite na web-stranice za recenzije, na njima se prikupljaju informacije i objavljuju mišljenja. Ako ih nemate pod kontrolom, pri čemu ne mislimo da negativne komentare treba brisati, već argumentirano komentirati, nagomilat će vam se problemi. Zato, brže bolje, potražite svoj ugostiteljski objekt na ovim stranicama:

  • TripAdvisor
  • Yelp
  • Zomato
  • Foursquare

Radi se o marketingu od usta do usta i ako su informacije netočne ili ste dobili loše ocjene, a niste reagirali, vaš ugled može biti narušen. Pobrinite se da nadgledate te web-lokacije, djelujete gdje je to moguće, uzmite u obzir recenzije i ažurirajte informacije. Ako primite loš komentar, obradite ga na profesionalan način i zapamtite da će vam odgovoriti netko tko posjećuje vaš restoran.

4. Pobijedite s vašom vlastitom web stranicom

Za razliku od profila na društvenim mrežama, vaša je web stranica vaše vlasništvo i trebala bi biti epicentar mrežnog marketinga, sadržavati atraktivne fotografije, zanimljive sadržaje i vjerodostojne dokaze. Osim toga, mora biti optimizirana za mobilne uređaje.

Nažalost, mnogi ugostitelji smatraju da si ne mogu priuštiti web stranicu, dok drugi zanemaruju postojeću. S mnoštvom različitih platformi za izgradnju web stranica danas to nije komplicirano niti nemoguće, a ako imate stranicu, sjetite se da Google voli novi sadržaj, kao i vaši korisnici. Zato, ažurirajte izbornike, fotografije i sve relevantne informacije.

Bitno je da stranica bude dobro osmišljena i u potpunosti funkcionalna. Najveći je problem što mnoge stranice danas još uvijek nisu optimizirane za mobilne uređaje, a sve više korisnika provodi više vremena pretražujući sadržaj na mobitelima i tabletima, nego na stolnim računalima. Iznimno je neozbiljno ako se vaš restoran ne može nazvati izravno klikom na broj telefona koji piše, ako se jelovnici ne mogu preuzeti ili su fotografije mutne.

5. Email Marketing

Za ugostitelje, ova forma komunikacije s gostima je odlična i vrlo personalizirana. Primjerice pomoću MailChimpa možete poslati informacije besplatno prema dvije tisuće kontakata. Postotci otvaranja i čitanja ovakvih objava značajno su veći u odnosu na one putem društvenih mreža.

Digitalni marketing za restorane postaje sve složeniji, ali ako se usredotočite na svoje klijente, zaista se možete istaknuti među konkurentima. Međutim, najbolja strategija digitalnog marketinga još uvijek ne može biti potpuna, ako ne ponudite dobru hranu u ugodnoj atmosferi i čistom ambijentu. Temelji ugostiteljstva nikada se neće promijeniti.