Digitalne kampanje i strelovit napredak

Iz godine u godinu digitalne kampanje postavljaju sve više standarde. Korištenjem raznovrsnih platformi i praćenjem trendova nastaju priče koje skreću pozornost korisnika, potiču aktivnosti poput komentiranja, lajkanja i dijeljenja. Upotrebom različitih stilova i tema, organizacije skreću pozornost na sebe, na poruku koju šalju, na svoj proizvod i brend.

Najveći izazov marketingaša je povećanje prometa i preuzimanje vodeće pozicije u branši. Upravo za to služe digitalne kampanje koje potiču maštu korisnika i povećavaju njihov angažman. Od politike do alkohola, preko neprofitnih udruga i mode, razmotrit ćemo koje strategije leže u najutjecajnijim kampanjama 2017-e godine.

1) Političko-medijska – New York Times

Kampanja New York Timesa pojavljivala se na različitim platformama, televiziji, tiskanim medijima, na plakatima, na društvenim mrežama i putem direktnog marketinga odnosno, elektroničke pošte. Ona je reakcija na fenomen lažnih vijesti i na “alternativne činjenice” – pojam koji je predsjednik Trump počeo upotrebljavati sa svojom administracijom. Ovom je kampanjom New York Times krenuo u borbu protiv narušenog povjerenja i osjećaja da novine prenose istinu. Kampanja počinje izjavama “Istina je…”, a glavna se izjava referira na predsjednika Donalda Trumpa: “Istina je da su mediji neiskreni.”
New York Times objavio je televizijsku reklamu u udarnom terminu za vrijeme dodjele Oscara, usmjerio se na liberalnu publiku koja prihvaća njihove poruke. Zamislite taj uspjeh, sada gotovo 16 milijuna pregleda od prvog objavljivanja, a kampanja je ciljanim oglašavanjem praćena i na društvenim medijima u istom stilu. Osim toga, to je bio izvrstan marketinški način povećanja broja pretplatnika. Na digitalnoj razini, broje rekordnih 308 tisuća pretplatnika (podatci za prvo tromjesečje 2017.).

Ova je kampanja izvrstan spoj upotrebe aktualnosti, stvaranja osjećaja hitnosti djelovanja i angažmana samih korisnika, a pridonijela je i marketinškom uspjehu.

2) Društveni problemi – Heineken

Heineken je u svom stvarnom društvenom eksperimentu okupio ljude suprotnih gledišta i suočio ih s ciljem uspostavljanja uvjerenja u ljudsku dobrotu i razumijevanje. Ljudi različitih stavova o feminizmu, klimatskim promjenama i sl. okupio je na team buildingu. Nakon što su izvršili zadatak, otkrivena su njihovi pogledi na pojedine teme u kojima se u potpunosti razlikuju. Dobili su pivo i mogućnost da porazgovaraju o različitostima.

Prvenstveno, platforma za kampanju bila je Facebook, a u samo osam dana od objavljivanja kampanje, pogledana je tri milijuna puta u prvih osam dana od početka prikazivanja, a preko 50 tisuća objava korisnika u prvih mjesec dana kampanje podijeljeno je s hashtagom #OpenYourWorld.

 

3) Humour – Gucci

Guccijeva kampanja iz ožujka savršen je primjer uspjeha u korak s trendom doticanja određene demografske skupine. U ovom slučaju, Gucci je želio podići svijest o brendu među skupinom koja je obično mlađa od onih koji si mogu priuštiti njihove proizvode, kako bi stvorili entuzijazam oko marke.

Kampanja se temeljila prvenstveno na Instagramu koji je i popularniji među mlađom dobnom skupinom korisnika, dodatne informacije korisnik je mogao saznati na profilu posebno napravljenom za ovu kampanju. Usredotočio se na hashtag #TFWGucci (koji osjećaju kada Gucci), i popraćen je duhovitom fotografijom koja se odnosi na Guccijev proizvod.

Imitirajući meme, Gucci je ušao u moćan internetski trend kojim se zbližio s ciljanom publikom. Objava je prikupila skoro 2 milijuna lajkova i preko 21.000 komentara na Instagramu. Svaki je post prikupio prosječno 67.000 pozitivnih ocjena i 768 komentara koji su stvorili aktivnosti korisnika o ovoj marki.

That Feeling When Gucci Instagram campaign

4) Osnaživanje – Be The Guy

Organizacija Match, usmjerena je na doniranje koštane srži. U njihovom registru nedostajalo je donora u dobi između 18. i 24. godine života. I dok se neprofitni marketing češće usredotočuje na pacijente, ovaj je slučaj bio obrnut. S ciljem osvješćivanja potencijalnih donora i njihove mogućnosti spašavanja tuđih života, pokrenuta je kampanja na Redditu i Twitchu. Pojavljivali su se banneri i gifovi koji su isticali posebnost ove demografske skupine. Ovom kampanjom došlo je poruka osnaživanja, umjesto uobičajenih emocionalnih pokretača krivnje ili suosjećanja. Dodirujući internetsku naklonost smiješnom, kampanja je bila uspješna.

Kao rezultat toga, dobrotvorna udruga imala je masivan porast od 280% u skupini muškaraca od 18 do 24 godine s 17.974 novih donatora. Online je generirala 212 milijuna ukupnih medijskih pojavljivanja (na Facebooku, Instagramu, Redditu i Twitchu) i povećanju ukupnog izravnog prometa od 970%.

Be the Guy campaign image

 

 5) U pravo vrijeme – Airbnb

Airbnb je iskoristio snagu videozapisa kako bi pokazao punu podršku prihvaćanja ljudi iz različitih mjesta i okolina. Bez izravnog izražavanja povezanosti, vrijeme prikazivanja ove kampanje naznačilo je da Airbnb izražava svoje mišljenje o novijoj političkoj politici (Trump). Oglas je emitiran na televiziji tijekom Superbowla. Na taj su način učvrstili svoju poziciju kao svjetski poznati brand s naglaskom na prihvaćanju različitosti.

Korištenje politike u marketingu može biti potpuni pogodak ili promašaj. Airbnb uspješno je kapitalizirao ovu temu u osjetljivom trenutku i s ciljem pojačavanja pozitivnog stava potrošača o njihovoj marki. Oglas je prikupio gotovo pet milijuna prikaza u prvom mjesecu prikazivanja na YouTubeu i 100.000 prikaza na Instagramu.

Hashtag je počeo privlačiti društvene medije od poznatih osoba i političara, uključujući američku nogometnu legendu Joea Montanea, bivšeg međunarodnog tajnika za rad, Davida Milibanda, kao i bivšeg američkog državnog tajnika Johna Kerryja.

Airbnb 'We All Belong' campaign

 

6) Podizanje svijesti – Worldwide Breast Cancer

Označeno hashtagom #KnowYourLemons, ova je kampanja osmišljena za promicanje svijesti o različitim simptomima raka dojke. Facebook kampanja upotrijebila je vizualni prikaz pomoću limuna koji prikazuju različite simptome.

Objava vodi do mikrostranice koja daje više informacija o kampanji, ali i samopregledu. Samo tri objave dosegle su preko sedam milijuna jedinstvenih korisnika, osiguravajući povećanje donacija ovoj organizaciji.

#KnowYourLemons Worldwide Breast Cancer campaign

7) IKEA: The “Place” app

Bilo je sjajno da ove godine robne marke eksperimentiraju s novim mogućnostima, a da nisu trikovi i prevare.

Aplikacijom “Place” IKEA je omogućila da korisnik vidi kako bi u stvarnosti određeni komad namještaja izgledao u njegovom domu. Ovo je izvrstan primjer kako stvoriti brendiran doživljaj koji koristi modernu tehnologiju i zaista je koristan korisnicima.

Osim zabave, praktički možete postaviti stolove za kavu na sredinu ulice ili učinkovito organizirati svoj stan, pomaže ljudima donijeti više informacija prije odluke o kupnji.