Popularnost Instagrama u neprekidnom je rastu i trenutno je registrirano oko 700 milijuna korisnika. Među njima, brojni su poduzetnici iskoristili ovu društvenu mrežu koja u prvi plan stavlja estetsku snagu fotografije. Devet je jednostavnih trikova kojima se možete poslužiti na Instagramu da biste ostavili dobar dojam, zbližili se s korisnicima, ali i drugim poduzetnicima, istaknuli se i pozvali ih na akciju.

1. Oduševite ih na prvi “klik”

Uređenje profila temelj je dobrog prvog dojma. Naziv profila koji predstavlja poduzetnika, odabir profilne fotografije te opis profila, iznimno su važni. Vjerodostojnost se može osigurati postavljanjem loga ili znaka poduzetnika na profilnu fotografiju, a prostor za opis nudi mogućnost za kratko, ali konkretno predstavljanje. Osim opisa djelatnosti, korisnike se ovdje može pozvati na akciju ili usmjeriti na poveznicu koja stoji iza teksta. Jedino se ovdje, ispod opisa, na Instagramu može postaviti poveznica koju je moguće otvoriti. Dobro je da povezuje na službenu internetsku stranicu, novu objavu na blogu ili mjesto za preuzimanje sadržaja. Ime, fotografija profila i opis oblik su predstavljanja korisnicima ili potencijalnim klijentima, pa je važno ostaviti dojam ozbiljnosti i odgovornosti u poslovanju.

2. Povežite se s poduzetnicima, utjecajnim osobama i medijima

Popularni profili na Instagramu imaju više desetaka ili stotina tisuća, pa i nekoliko milijuna pratitelja. Ti su profili vrlo utjecajni u svojoj industriji i važno se s njima povezati. Ali, tu su poduzetnici iz iste industrije koji se bave istom ili sličnom djelatnošću, odnosno, konkurenti. Osim poduzetnika, na Instagramu su i mediji, portali i magazini koji prate određenu industriju, također, potrebno se povezati i s njima. Osim međusobnog povezivanja praćenjem pojedinih profila, moguće je napraviti suradnju s drugima objavljivanjem njihovih fotografija (repost) ili se pojaviti na njihovom profilu (repost). Na vlastitim objavama moguće je označiti druge korisnike koji su vezani za nju ili se na njoj nalaze pa je i to jedan od mogućih načina povezivanja. Također, važno je biti aktivan na Instagramu lajkanjem i komentiranjem aktivnosti drugih korisnika, a posebice, odgovaranjem na njihove komentare ili pitanja upućena vama, osobito ako su negativni.

3. Ništa bez #hashtaga

Jedan od ključnih načina povezivanja je hashtag, odnosno, ključna riječ ispred koje stoji znak #. Kvaliteta i tu stoji ispred kvantitete. Veliki broj hashtagova nije od koristi, ako nisu dobri. Hashtagovi trebaju biti precizni, a potrebno je istražiti koji su hashtagovi popularni u vašoj djelatnosti. Klikom na određeni hashtag, prikazuju se sve fotografije koje u opisu ili komentaru imaju taj hashtag, a među njima mogu biti potencijalni pratitelji pa i kupci.

Osim toga, možete stvoriti vlastiti hashtag, njime pozvati na akciju druge korisnike, tako da označe svoje fotografije na kojima se nalazi vaš proizvod, vašim hashtagom te se tako s njima povezati.

4. Povežite se s ciljanom publikom

Prije svega, na bilo kojoj društvenoj mreži, pa tako i Instagramu, potrebno je znati tko je ciljana skupina. Ako je vaša djelatnost usmjerena na publiku starije životne dobi, manja je mogućnost da ćete je pronaći na Instagramu, gdje je većina mlađe populacije. Ipak, važno je znati kome se obraćate i što želite postići. Cilj je privući ciljanu publiku, ali se i povezati s njima, komentirati objave na kojima prikazuju kako koriste vaš proizvod, najbolje povremeno objaviti na svom profilu (repost), pratiti svoju ciljanu publiku, uspostaviti odnos i potaknuti ih na aktivnost i upotrebu hashtagova koje ste stvorili za svoj proizvod.

5. Nagradite aktivne pratitelje

Više je mogućnosti kako nagraditi svoje pratitelje, a i povodi su različiti. Primjerice, sakupili ste 10 tisuća pratitelja i tim povodom možete nagraditi jednog pratitelja. Više od nagradnih igara, na Instagramu su popularni nagradni natječaji. Pa tako, možete pozvati korisnike da postanu vaši pratitelji, ostave komentar ili odgovor na pitanje koje ste postavili u opisu ispod fotografije, a vi ćete najkreativniji ili najoriginalniji odgovor nagraditi. Osim što ćete povećati aktivnost na vlastitom profilu, privući ćete i neke korisnike koji vam do tada, službeno, nisu bili pratitelji. Također, natječajem za najbolju fotografiju s određenom temom ili prikazom proizvoda i hashtagom također možete u kratkom vremenu povećati pažnju i aktivnost korisnika na vlastitom profilu, ali i popularnost proizvoda.

7. Budite redoviti

Osim klasičnih objava, Instagram nudi mogućnost objavljivanja osobne priče koja je prisutna 24 sata. Da se profil ne bi pretvorio u veliku količinu beskorisnog sadržaja objavljenog u jednom danu, veći se dio sadržaja može objaviti među pričama, korisnici će biti u toku s novostima i informirani, a njihova početna stranica neće biti zatrpana vašim fotografijama kojima ni nije mjesto na profilu.

8. Instagram Direct

S pojedinim pratiteljima, korisnicima ili kupcima možete komunicirati izravno preko privatnih poruka (Instagram Direct). Odnosno, s njima možete osobno podijeliti “tajne” o nadolazećim novostima, ekskluzivno im predstaviti proizvod ili ih pitati za savjet. Tako korisnici dobivaju dojam da komuniciraju sa stvarnom osobom i da nisu samo broj.

9. Oglašavanje

Facebook i Instagram povezani su i, ako se oglašavate na Facebooku, omogućeno vam je da se vaš oglas prikaže na Instagramu, ciljanim korisnicima, među novostima. Drugi je oblik dopiranja do potencijalne publike, koji se također plaća, objavljivanje na profilima koji isključivo objavljuju i predstavljaju druge profile koji su tematski povezani. Svakako, isključivo promoviranje, plaćeno ili neplaćeno, nije poželjno jer to nije smisao Instagrama.

Instagram je idealno mjesto za naglasiti estetski dio identiteta vašeg poduzeća, istaknuti osobnost kompanije fotografijom i stvoriti još jedno virtualno mjesto za komunikaciju s publikom. Prije svega, važno je ostaviti dobar prvi dojam, a osim samog sadržaja, važnu ulogu imaju naziv profila, profilna fotografija i opis. Povežite se s popularnim korisnicima, blogerima i medijima, ali ne zanemarujte vaše klijente i korisnike. Hashtag je na Instagramu neizostavan je element povezivanja s drugim korisnicima, ali i način aktiviranja drugih korisnika. Ono što želite podijeliti samo s nekima, možete izravno poslati preko privatne poruke, a Instagram vam može poslužiti kao prostor za oglašavanje. Kako god koristili ovu društvenu mrežu, mislite pozitivno, budite redovito prisutni, ali i istaknite visoku kvalitetu i ljepotu fotografije.