Facebook oglašavanje

Društvene su mreže danas najučinkovitiji kanal oglašavanja, a Facebook je i dalje na prvom mjestu po popularnosti u Hrvatskoj. Oglašavanje na Facebooku do sedam je puta povoljnije, nego li na drugim društvenim mrežama. Od milijarde aktivnih korisnika dnevno, prosječni korisnik provede 50 minuta na Facebooku. Oglašavanje može dati značajne rezultate sa samo uloženih pet dolara dnevno. Više od tri milijuna oglašivača prisutno je na Facebooku, 93 % poduzetnika stranice koristi u poslovne svrhe, a 91 % ulaže u oglašavanje. Pravi je trenutak za oglašavanje potencijalnoj publici, korisnicima i kupcima putem Facebooka. Pet je tajni oglašavanja i kreiranja oglasa pomoću besplatnog alata Facebook Ads Manager, a objašnjene su u nastavku.

1. Oglašavanje na Facebooku je jednostavnije i drukčije od Google AdWordsa

Nevjerojatne su mogućnosti za postavljanje sofisticirane oglašavačke kampanje na Facebooku. Open Graph posjeduje veliku količinu podataka o korisnicima Facebooka, oblici oglašavanja su inovativni, a jednostavna sučelja omogućuju korisnicima samostalno kreiranje oglasa. Razlika između Facebooka i Googlea princip je pojavljivanja oglasa, tzv. pull i push marketing. Pull marketing odlika je Googleovog oglašavanja. Korisnik pretražuje pojam, a tražilica među rezultatima pretrage nudi i oglase. U ovom slučaju, korisnik postavlja upit s namjerom pretraživanja i on sam privuče oglas relevantan za njegovo pretraživanje. Push marketing karakteristika je Facebookovog oglašavanja. Korisnik na Facebooku nema namjeru nešto kupovati ili pretraživati, a oglasi se pojavljuju među novostima koje su objavili prijatelji ili oni koje prati. Korisnik nesvjesno dolazi do informacije ili mu pažnju privuče ono što ga vjerojatno zanima jer oglašivač svoju publiku ciljano određuje.

2. Velike mogućnosti odabira ciljane publike

Na Facebooku, pri izradi oglasa, oglašivač odabire ciljanu publiku za svoj oglas. Dok će se na tražilicama, u pretrazi pojma, poduzetnik naći među konkurentima koji nude isti ili sličan proizvod, na Facebooku će oglas biti prikazan među novostima prijatelja ili u desnom stupcu istaknuto kao plaćeni oglas. Mogućnosti za odabir ciljane publike su raznolike, u odnosu na određeno područje, regiju ili grad, prema dobi, spolu, interesima i drugim socio-demografskim čimbenicima. Primjerice, publika određenog područja mogu biti svi koji se nalaze na tom području ili specijalno oni koji samo tamo žive ili oni koji tamo putuju.

Lookalike audience korisnici su koji nalikuju postojećim korisnicima ili kupcima, a određuju se prema postojećoj publici na stranici ili prema postojećoj e-mail listi. Može se postaviti da oglase vide ljudi koji su prema određenim karakteristikama slični postojećim korisnicima.

Cilj svakog poduzetnika izgradnja je pozitivne zajednice na Facebooku.

3. Jednostavno planiranje detalja

Kreiranje oglasa na Facebooku jednostavno je jer Ads Manager pri kreiranju oglasa korisnika vodi kroz svaku stavku koju može oblikovati prema vlastitim potrebama. Od odabira naziva kampanje, odabira ciljane publike, određivanja budžeta, preko određivanja ciljeva, do pozicioniranja oglasa među novostima, u desnom stupcu ili na Instagramu. Ciljevi mogu biti razvijanje svijesti o poduzetniku ili proizvodu, instalacija aplikacije ili posjet trgovini.

4. Potpuna kontrola i optimizacija troškova

Trošak po kliku (Cost-per-click) ovisi o industriji u kojoj se posluje, ali u prosijeku nije veći od 0,61 dolara. Potpuna kontrola postiže se određivanjem budžeta po danu, a Facebook predlaže da on bude 20 dolara, iako već se s pet dolara mogu postići rezultati. Svaki se dan može odrediti drukčiji iznos koji će biti potrošen za oglašavanje. Ako se na početku odredi trošak cijele kampanje, lifetime budget, Facebook nudi dodatnu mogućnost određivanja u koje će se vrijeme u danu oglas pojavljivati. Primjerice, odredi se da će se tijekom kampanje, koja će trajati mjesec dana, potrošiti 200 dolara i da će se oglas prikazivati ciljanoj publici svakoga dana između 17 i 21 sat.

5. Šest vrsta oglasa

Ovisno o potrebama poduzetnika i različitim djelatnostima, šest je oblika oglašavanja. Svaki je prilagođen najrazličitijim oblicima poslovanja, a kod kreiranja svakog od navedenih oblika određuju naziv kampanje, ciljana publika i budžet. Oblik u kojem će se oglas pojaviti ovisi o oglašivaču.

1. Pojačavanje objava (Boost post) – koristi se za postojeće ili nove objave na stranici, moguće je odabrati izgled i mjesto na kojem će se pojavljivati, među novostima na stolnim računalima, na mobilnim uređajima ili u desnom stupcu među oglasima.

2. Promoviranje stranice – ciljanoj se publici stranica prikazuje kao suggested page. Kreiranjem takvog oglasa, Facebook nudi smjernice o veličini fotografije i pravilo da na postavljenoj fotografiji ne bude više od 20 % tekstualnog sadržaja. Postavljanje je jednostavno jer postoji i alat pomoću kojeg se može provjeriti odgovara li fotografija smjernicama. Fotografija ne mora biti samo jedna, moguće je postaviti niz fotografija ili audio-vizualni isječak, a prostor za tekstualni sadržaj ograničen je na 90 znakova.

3. Upućivanje na stranicu – korisnici se pozivaju na akciju kao što su: Apply Now, Book Now, Contact Us, Donate Now, Download, Learn More, Shop Now, Sign Up, Watch More. Dodatno, moguće je ovakav oglas postaviti na Instagram.

4. Instaliranje aplikacije – ovaj oglas poziva na instaliranje aplikacije: Install Now, ali i: Book Now, Download, Listen Now, Shop Now, Use App. Slično ovoj mogućnosti je i opcija povećavanja korištenja ili preuzimanja postojeće aplikacije.

5. Dopiranje do korisnika na određenom području – ako je poduzetnička djelatnost ograničena na određeno područje, ovo je odličan način dopiranja do ciljane publike određene prostorno. U krugu od kilometar do stotinu kilometara, sve se može prilagoditi potrebama poduzetnika.

6. Povećavanje posjećenosti događaja – ključ uspjeha ovakvog oglasa odlična je fotografija koja će privući posjetitelje da otvore stranicu događaja na koji ih se poziva. U pravilu, prikazuje se ljudima koji se nalaze na području na kojem se događaj odvija.

Ovisno o djelatnosti i cilju oglašavanja, sve se može prilagoditi potrebama oglašivača, odnosno potrebama djelatnosti i proizvoda koji se promovira.

Dodatak: Ostali važni pojmovi

  • Kampanja – najopširniji oblik oglašavanja unutar nje se nalaze različiti oblici oglasa, a odnose se na isti proizvod ili djelatnost.
  • Setovi oglasa – skupina oglasa koji su dio glavne kampanje.
  • Pojedinačni oglasi – pojedinačni specifični oglasi.

Teoretski, kampanja može sadržavati pet setova oglasa, unutar kojih je deset različitih pojedinačnih oglasa.

  • Ad frequency – prikazuje koliko puta u prosijeku jedna osoba vidi oglas.
  • Relevance score – ocjena je relevantnosti oglasa za ciljanu skupinu.

Facebook, svojom popularnošću među korisnicima, zauzima važno mjesto u oglašavanju poduzetnika. Osim što je oglašavanje povoljno, izrada oglasa je jednostavna i zadovoljava najrazličitije potrebe dopiranja do ciljane publike. Facebookov alat Facebook Ads Manager koristi metodu Push marketinga koja je drukčija od Googleovog Pull marketinga, a oglasi se pojavljuju među novostima ili u desnom stupcu istaknutom kao oglas pa čak i na Instagramu, a sve ovisi o potrebama oglašivača. Osim određivanja ciljane publike, troškovi se, iz dana u dan, u potpunosti mogu kontrolirati. Ovisno o djelatnosti, oglas može korisnicima ponuditi da pročitaju objavu na stranici, preuzmu aplikaciju ili posjete organizirani događaj. Osim što se pri kreiranju kampanje svaka pojedina stavka može odrediti, tijekom kampanje je moguće pratiti ponašanje publike prema oglasu, posjećenost, relevantnost oglasa te koliko je puta jedan oglas prikazan istoj osobi.